[cat] Vivim un període de canvis constants que ha afavorit replantejar certes
mancances presents en el sistema educatiu, cosa que ha permès la
consolidació de nous models d’aprenentatge que afavoreixen l’ensenyament de
continguts mentre es fan feina amb competències i valors diversos.
Aprofitant aquesta última circumstància, en el present treball de fi de
màster es planteja una combinació de les metodologies cooperativa i dialògica
amb la finalitat última de plantejar una proposta didàctica que serveixi de model
de referència per al disseny de tasques on es treballin amb els valors de la
solidaritat i l’empatia, claus per a la lluita contra l’assetjament escolar i episodis
de violència similars, a través del mateix treball científic d’un dels episodis
històrics més rellevant de la història present i que pot servir molt per aquest
últim propòsit: la repressió franquista.
[eng] We are living a changing context that allowed us to raise again why some
of the defects in our education system still remain. A question which gave path
to the consolidation of new models of learning that encourage to teach contents,
competences and values, all of them at the same time.
Taking advantage of this previous situation, in this project, a new
methodological combination of cooperative and dialogic learning processes will
be considered in order to create a didactic design which can be used as a
reference for designing new tasks in which solidarity and empathy values can
be considered as key tools to fight against bullying and other violent actions in
schools, and taught through the same scientific work on one of the most
relevant historical episodes in our recent history, which basically serves as the
perfect subject for this previous proposal: the Franco’s repression.