[cat] Les recurrents pràctiques discriminatòries, tan arrelades a la nostra societat, han
dificultat el procés de transformació del nostre sistema educatiu cap a un model
d’escola coeducativa. A més, la perspectiva androcèntrica dominant en els
continguts, la metodologia i el llenguatge, tampoc ha facilitat aquest procés. És
innegable que és necessari un canvi, però els canvis només es produeixen si es
passa a l’acció. Per aquest motiu, aquest treball de recerca presenta una
proposta d’intervenció anomenada Càpsules Coeducatives: un antídot per
combatre el sexisme, el masclisme i la LGTBIfòbia, un recull de recursos per
facilitar la incorporació de continguts de coeducació a l’aula de la Primera
Llengua Estrangera (anglès). Abans d’exposar aquesta proposta didàctica, es
qüestionarà el sistema “sexe-gènere” ja que és necessari observar-lo, analitzarlo i problematitzar-lo per així avançar cap a un món lliure de discriminacions.
D’altra banda, parlarem de la coeducació, l’eina fonamental per dur a terme
aquest canvi tan necessari.