[cat] Els objectius principals presentats en aquest treball final de màster són en primer
lloc el d’identificar el nivell d’activitat física de l’alumnat durant el temps de pati i
posteriorment poder avaluar els efectes de la intervenció. Com a objectiu
secundari, observarem si amb l’estructuració del pati en sis zones l’alumnat
potencia les capacitats treballades en aquestes zones.
Podem observar que el treball està distribuït en tres grans blocs. En el primer es
desenvolupa el marc teòric on es ressalta la disminució de la pràctica d’activitat
física per part dels adolescents, quina és la normativa actual que regeix el temps
d’esplai, quines són les estratègies que fomenten l’increment de l’activitat física
durant aquest període i el potencial dels patis com espai d’aprenentatge.
En segon lloc trobarem la intervenció realitzada en l’IES. El que es pretén
identificar mitjançant el qüestionari és el temps de pràctica d’activitat física durant
el temps de pati per part de l’alumat, quines són les activitats i esports que duen
a terme actualment i finalment, detectar quins són els que els agradaria practicar
per així crear un pati adaptat a les seves necessitats.
En el darrer apartat es presenta una proposta didàctica on el pati s’estructura en
sis zones (de punteria, col·laborativa, competitiva, d’equilibri i propiocepció,
sentit rítmic i de coordinació) i en concloure la intervenció s’observarà si l’alumnat
ha progressat en les aptituds que potencien aquestes zones. L’avaluació de la
punteria, de l’equilibri dinàmic, de la coordinació i del ritme es realitzarà amb un
test per a cada una de les avaluacions previ a la intervenció i un cop aquesta
hagi finalitzat.
En conclusió, amb aquest estudi es pretén identificar que segueix havent-hi un
dèficit d'activitat física per part del nostre alumnat i es presenta com a solució la
transformació del pati com una de les eines per intentar pal·liar aquest dèficit.