[cat] Aquest treball comença contextualitzant la gamificació dintre de l’àmbit
educatiu, per quina raó ha sorgit i els avantatges que té. Més específicament,
dintre de la gamificació, on hi ha un ampli ventall d’eines i idees innovadores
ens centrarem en l’escape room, una eina que porta molt poc temps en la
societat i menys en la educació. S’ha demostrat que aquesta experiència
basada en l’escape room és una eina on la cooperació entre alumnes
augmenta de manera significativa.
Arrel d’això, en aquest treball es presenta una proposta didàctica basada en
l’escape room amb els objectius de treball en equip, cooperació, motivació,
respecte…
[eng] This work begins by contextualizing the gamification between the educational
field, why it arose, and its advantages. More specifically, among gamification,
where there is a wide range of innovative tools and ideas, we will focus on the
escape room, a tool that takes very little time in society and less in education.
This escape room experience has been shown to be a tool where cooperation
between students increases significantly.
As a result, this work presents a didactic proposal based on the escape room
with the objectives of teamwork, cooperation, motivation, respect...