[cat] El treball que es presenta té com a fonament la Teoria de les intel·ligències
múltiples de Howard Gardner, basada en l’argument que son cada individu
posseeix un gran espectre de intel·ligències, combinades de diferent manera i
destacant més en unes o unes altres. S’ha volgut accentuar la seva correlació
amb el sistema de competències bàsiques i en la forma per poder incorporar-les
a les metodologies d’aprenentatge de les aules d’educació secundària. Per això,
abans, ha estat necessària una fase de diagnòstic sobre l’estat de la qüestió en
un context real, mitjançant la observació i a partir d’ un seguit d’enquestes que
han permès veure la realitat entorn les bases de la Teoria de les intel·ligències
múltiples d’un IES de Palma. Finalment, es presenta una proposta didàctica
on es demostra la possibilitat de treballar-les a taves de la interdisciplinarietat.
[spa] El artículo que se presenta tiene como fundamento la Teoría de las inteligencias
múltiples de Howard Gardner, basada en el argumento de que cada individuo
posee un gran espectro de inteligencias, combinadas de distinta manera i
destacando más en unas que otras. Se ha querido acentuar su correlación con
el sistema de competencias básicas i la forma de poder introducirlas en las
metodologías de aprendizaje en las aulas de educación secundaria. Antes, ha
sido necesaria una fase de diagnóstico sobre el estado de la cuestión en un
contexto real, mediante la observación i un conjunto de encuestas que han
permitido observar la realidad en torno las bases de la Teoría de las inteligencias
múltiples de un IES de Palma. Finalmente se ha hecho una propuesta didáctica
donde se demuestra la posibilidad de trabajarlas mediante la
interdisciplinariedad.
[eng] The article which we present is based on the Theory of multiple intelligences. In
his work, Howard Gardner takes into account that people have different
intelligences, in different degrees and combinations.
This article is also intended to show the interrelation between the Theory of
multiple intelligences and the key competencies and find the way to introduce
them into de secondary school classrooms. First of all, has been necessary a
diagnostic phase through observation and surveys which has made it possible to
analyse a real context on the implementing of the Theory of multiple intelligences
of an IES in Palma. Finally, presents a didactic proposal based on
interdisciplinarity to incorporate them.