[cat] El treball pràctic resulta un recurs didàctic fonamental i imprescindible per a
l’ensenyament-aprenentatge de la Biologia i Geologia a l’Educació Secundària
Obligatòria.
Inclòs dins aquest, el treball pràctic de laboratori s’ha introduït com a part de
l’estratègia metodològica de la majoria de docents que imparteixen l’assignatura
a aquests nivells, la qual cosa és valorada positivament per gairebé tot l’alumnat.
Tot i així, en l’actualitat encara hi ha diversos factors que no fan possible
l’obtenció del rendiment òptim d’aquest tipus de pràctiques.
Amb l’objectiu de descobrir quins són aquests factors, en aquest Treball de Fi de
Màster s’ha dut a terme un estudi que permet analitzar la realitat particular d’un
centre concret, l’IES Cap de Llevant, pel que fa a l’aplicació del treball pràctic a
les aules de Biologia i Geologia.
A partir dels resultats obtinguts d’aquest estudi, es planteja i es dissenya una
proposta didàctica que pot contribuir a la millora del treball pràctic de laboratori.
Aquesta proposta consisteix en l’elaboració d’un quadern de laboratori per a 1r
d’ESO en el qual s’inclouen un total de divuit pràctiques que poden ser dutes a
terme al llarg de tot un curs acadèmic