[cat] El present treball sorgeix a partir dels coneixements adquirits durant el transcurs
del Màster de Formació del Professorat i de les experiències viscudes al llarg del
període de pràctiques a l’IES Son Pacs amb l’objectiu de donar resposta a algun
dels inconvenients o reptes que ens presenta l’educació actual.
El desenvolupament del treball pretén seguir un ordre lògic en l’exposició
dels continguts. Per això, partirem de l’anàlisi general del paper de la literatura a
l’educació al llarg de la història per finalitzar amb una proposta didàctica que
fomenti l’adquisició dels coneixements relatius als gèneres de la narrativa oral, i
alhora possibiliti dur a terme un aprenentatge integrat i interdisciplinari. En el
camí, aprofundirem en la situació i la rellevància que ha tingut l’etnopoètica en
els diferents nivells educatius durant el darrer segle i analitzarem l’evolució
metodològica que s’ha posat en pràctica a l’ensenyament al llarg del temps, fent
especial esment al treball per projectes i a un projecte concret desenvolupat a
l’IES Son Pacs que ha servit d’inspiració per a la proposta didàctica final amb la
qual culmina aquest treball.