[cat] El projecte “Armari Solidari d’electrodomèstics a l’IES Isidor Macabich” pretén
aprofitar el procés d’ensenyament-aprenentatge que es dóna als mòduls pràctics
dels cicles de Grau Mitjà del centre IES Isidor Macabich, per donar suport i servei
a una necessitat social detectada, ajudant a una part de la comunitat sense
recursos i promovent, d’aquesta manera, l’educació en valors dels alumnes.
De la mateixa forma, es promourà el reciclatge d’electrodomèstics, contribuint,
amb tot l’exposat, amb una part dels compromisos adquirit als acords dels ODS
2030.
La metodologia base del projecte és l’aprenentatge-servei (ApS) o servicelearning. Amb aquest projecte, intentarem que l’aprenentatge atorgui qualitat al
servei i el servei doni sentit a l’aprenentatge.
Aquest projecte es pretén dur a terme amb els alumnes de segon curs del cicle
de grau mitjà d’instal·lacions de climatització i refrigeració.
El servei, com a resposta a la necessitat social detectada, consistirà, en primer
lloc, en crear un “armari d’electrodomèstics de segona mà” per equipar pisos
tutelats de persones necessitades, les quals no tenen possibilitats de comprarlos; d’altra banda, també es donarà la possibilitat de reparar directament els
electrodomèstics a persones amb dificultats econòmiques, seleccionades pel
departament de Serveis Socials. Amb aquest projecte volem posar en valor els
projectes d’aprenentatge servei també en els cicles formatius com a eina
d’aprenentatge en context.
[eng] El proyecto “Armario Solidario de electrodomésticos en el IES
Isidor Macabich” pretende aprovechar el proceso de enseñanza-aprendizaje que
se da en los módulos prácticos de los ciclos de Grado Medio del centro IES
Isidor Macabich, para dar soporte y servicio a una necesidad social detectada,
ayudando a una parte de la comunidad y sin recursos y promoviendo, de este
modo, la educación en valores de los alumnos. De la misma forma, se
promoverá el reciclaje de electrodomésticos, contribuyendo, con todo lo
expuesto, con una parte de los compromisos adquirido en los acuerdos de
los ODS 2030.
La metodología base del proyecto es el aprendizaje-servicio (ApS) o servicelearning. Con este proyecto, intentaremos que el aprendizaje otorgue calidad al
servicio y el servicio dé sentido al aprendizaje.
Este proyecto se pretende llevar a cabo con los alumnos de segundo curso del
Ciclo de Grado Medio de instalaciones de climatización y refrigeración.
El servicio, como respuesta a la necesidad social detectada, consistirá, en
primer lugar, en crear un “armario de electrodomésticos de segunda mano” para
equipar pisos tutelados de personas necesitadas, las cuales no tienen
posibilidades de comprarlos; por otro lado, también se dará la posibilidad de
reparar directamente los electrodomésticos a personas con dificultades
económicas, seleccionadas por el departamento de Servicios Sociales. Con este
proyecto queremos poner en valor los proyectos de aprendizaje servicio también
en los ciclos formativos como herramienta de aprendizaje en contexto.
[eng] The project "Solidarity Closet of electrical appliances at the IES Isidor Macabich"
aims to take advantage of the teaching-learning process that is given to the
practical modules of the Intermediate Degrees of the IES Isidor Macabich center
to support and provide service to a detected social need, helping a part of the
community and without resources and promoting, in this way, the education in
values of the students. In the same way, it will encourage the recycling of
household appliances, contributing, with all the above, with the commitments
acquired in the agreements of the SDG 2030.
The basic methodology of the project is service-learning (SL) or service-learning.
With this project, we will try to ensure that learning gives quality to service and
service gives meaning to learning.
5
This project is intended to be carried out with second year students of the
Intermediate Degree of air conditioning and refrigeration installations”.
The service, as a response to the detected social need, will consist, first of all, in
creating a "second-hand appliance closet" to equip sheltered flats for people in
need, who lack the possibility of buying them; On the other hand, there will also
be the possibility of directly repairing electrical appliances of people with financial
difficulties, selected by the Department of Social Services. With this project we
want to value service-learning projects also in training degrees as a learning tool
in context.