[cat] Les Illes Balears són un arxipèlag amb el turisme com activitat econòmica hegemònica,
essent aquesta el major condicionant del desenvolupament socioeconòmic de les illes. Tal
fet posa de manifest la necessitat d’una formació de qualitat en aquesta matèria a qui serà
part de la futura societat plenament turistificada. Aquest treball de recerca fa un anàlisi
de com es tracta la qüestió turística als currículums oficials i els principals materials
didàctics que es veuen a l’etapa de secundària mitjançant el seu buidatge, examinant tant
el marc curricular com els llibres de text de major difusió, sempre al marc de la geografia.
D’aquesta manera, es pretén fer una radiografia de l’ensenyament sobre el turisme i veure
l’enfocament que té aquesta temàtica a les aules secundària de Balears, així com avaluar
les característiques dels materials que es subministren a l’alumnat i fer una breu reflexió
en clau de millora per aquesta matèria.
[eng] The Balearic Islands are an archipelago with tourism as the hegemonic economic activity,
this being the biggest determinant of the socio-economic development of the islands. This
fact highlights the need for quality teaching in this area to those who will be part of the
future fully immersed-in-tourism society. This research makes an analysis of how the
issue of tourism is treated in the official curricula and the main didactic materials that are
seen in the secondary stage by studying them, examining both the curricular framework
and the most widely circulated textbooks, always within the framework of geography. In
this way, the aim is to make an overview of the teaching on tourism and see the approach
that this topic has in the secondary classrooms of the Balearics, as well as to evaluate the
characteristics of the materials that are supplied to the students and make a brief reflection
on the key to improvement in this area.