[cat] El treball pretén posar de manifest algunes de les mancances que existeixen en
l’ensenyament de llengües estrangeres. És comú que a les classes d’anglès es
caigui fàcilment en la descontextualització dels continguts gramaticals, de tal
manera que els alumnes aprenen com es formen les estructures gramaticals,
però no saben com utilitzar-les de manera fluïda, ni tenen interès en emprar-les
en contextos no acadèmics. És important, per tant, que l’ensenyament d’un
idioma vagi acompanyat d’un contingut que sigui motivant per l’alumne. Així, els
projectes són una molt bona eina per posar en pràctica la llengua, ja que enlloc
de centrar-se exclusivament en la teoria gramatical, animen als alumnes a
realitzar diferents tasques alhora que utilitzen l’idioma que volen aprendre per
comprendre o explicar un contingut que és del seu interès. En conseqüència,
l’alumne aprèn a cercar per ell mateix els recursos necessaris per interpretar i
descriure allò que vol contar, i s’acostuma a utilitzar l’idioma de manera molt
més natural, com una vertadera eina de comunicació. Aquest enfocament no es
centra, per tant, en evitar cometre errors gramaticals o ortogràfics, sinó en la
capacitat que té l’alumne per comunicar-se de manera efectiva.
Així, el treball consisteix en una proposta didàctica que es basa en introduir
l’escriptura creativa a la classe d’anglès. Es tracta d’un aprenentatge basat en
projectes que té per objectiu realitzar una tasca d’escriptura a cada unitat
didàctica i que acabarà amb un producte final, que serà una novel·la. El treball
pretén integrar els diferents continguts gramaticals de les unitats didàctiques
amb continguts d’escriptura creativa, pensats i estructurats per obtenir aquest
producte. Cada UD, per tant, seguirà una mateixa estructura en que
s’introduiran els continguts d’escriptura creativa a la primera sessió i s’aniran
treballant progressivament a través de lectures, vocabulari, gramàtica i
diferents activitats de comprensió i producció orals.