[cat] En el present treball s'han elaborat dues propostes didàctiques per 1r d'ESO a
partir de les quatre fases del Cicle de Kolb, amb la finalitat de presentar als
estudiants l'Antiguitat Clàssica com a part d'un conjunt interdisciplinari des de
l'àmbit de les ciències socials. En aquest procés d'aprenentatge, els alumnes
posseeixen un protagonisme completament actiu a partir de l'acompliment de les
rutines de pensament, el sistema ABP, la recerca, l'ús de les TIC i el treball
col·laboratiu, que determinarà un aprenentatge significatiu i complet a partir d'un
bon desenvolupament tant competencial com curricular. En aquesta formació
integral, l'avaluació acull també gran importància sent un element formatiu més
per a l'estudiant i no únicament un sistema de qualificació com es continua veient
encara en la nostra realitat més pròxima.
[eng] In this work, two didactic proposals for 1st year of secundary school have been
developed based on the four phases of the Kolb’s Cycle, in order to present
Classical Antiquity to students as part of an interdisciplinary set from the field of
social sciences. In this learning process, students will have a completely active
role through the developement of thought routines, the PBL system, research,
the use of ICT and collaborative work that will determine a meaningful and
complete learning from a good development of both competences and curricula.
In this comprehensive training, evaluation will also receive great importance,
being one more training element for the student and not only an element of
qualification, as it is still seen in our closest reality.