[cat] Mitjançant l’avaluació reguladora es recullen dades, s’analitzen i es prenen
decisions per avançar en el procés d’ensenyament i aprenentatge. Dins
d'aquesta presa de decisions un punt rellevant és la retroalimentació que es rep
i es dona. Diversos estudis apunten que, en molts casos, la retroalimentació que
un docent dona i la percepció que en tenen els alumnes no coincideix, i això pot
suposar una barrera a l’aprenentatge. Per aquest motiu, aquí es planteja el
disseny de l’assignatura de Biologia i Geologia de 1r d’ESO donant una
importància cabdal a la interpretació de la retroalimentació a través de diferents
plataformes i, així, fer-ho de manera inclusiva a la vegada que cada alumne pugui
seleccionar quina forma de representació li és més útil. A més, també es posarà
èmfasi en què els alumnes siguin capaços de donar una retroalimentació efectiva
als seus companys. Tot això dins un enfocament de l’assignatura que s’acosta a
la realitat actual treballant els continguts a partir dels objectius de
desenvolupament sostenible (ODS) amb la finalitat de motivar encara més als
alumnes.