[cat] El treball presentat a continuació pretén oferir una alternativa a la manera
habitual de treballar les lectures a molts de centres de secundària. S’ha partit
de l’observació de l’activitat docent a les aules durant les pràctiques del Màster
de Formació de Professorat. Al llarg d’aquesta observació, s’ha recollit
informació sobre els hàbits lectors de l’alumnat, sobre la seva opinió i actitud
respecte de les lectures de secundària, així com també sobre el seu parer pel
que fa al tipus de treball que es fa de cada lectura.
A partir de les valoracions i de les conclusions extretes, s’ha elaborat un treball
la proposta del qual ha de servir de cara a treballar les lectures previstes durant
el curs. Tot i que alguns punts de la proposta afecten el tractament global de les
lectures al llarg del curs, aquesta se centra a oferir una manera innovadora de
treballar La plaça del Diamant , lectura prevista a quart. Allò que es proposa és
acostar a l’alumnat un clàssic de la literatura catalana tot aprofitant una sèrie de
recursos, entre els quals té un paper fonamental el cinema. En concret,
s’ofereix la possibilitat de treballar amb una pel·lícula propera als interessos i
als gustos del públic adolescent per tal d’afavorir la motivació del grup cap al
treball i l’aprofundiment en la lectura.