[cat] El treball que versa a continuació planteja una proposta didàctica per a treballar
la revolta de la Germania mallorquina amb l´alumnat de segon d´ESO. Un cop
exposat un estat de la qüestió sobre la temàtica, es planteja una proposta per a
treballar la història local a través d´una sèrie de sessions a l´aula i d´un itinerari
didàctic per la ciutat de Palma; es projecta així un itinerari a través de 4 punts
destacats de la ciutat: la plaça de Cort, el convent de Sant Francesc, la catedral
de Palma i la plaça de la Porta Pintada. Aquesta proposta de treball consta a
més de 3 sessions prèvies a la sortida, on es treballarà combinant metodologia
tradicional i treball cooperatiu i unes 2 sessions posteriors on es treballaran els
continguts assolits durant la sortida a través d´una representació que emprarà la
metodologia del “role-playing”. Així, aquesta proposta pretén aproximar l´alumnat
al patrimoni local i s’emmarca dins les competències i els continguts del
currículum, per tal d´exposar d´una forma entretinguda i clara la revolta
agermanada.