[cat] L’ensenyament formal te unes estructures ben marcades que, a nivell de matèries, venen dictades per l’estructura i elements dels currículums. En el context de l’ensenyament de les ciències a les Illes Balears, esta marcada per la separació en diferents àmbits de la ciència com la física, la química, les matemàtiques o la biologia. Una de les tendències actuals es la de l’ensenyament integrat de les ciències, on continguts que tradicionalment es tractaven en matèries diferents es tracten de manera conjunta i coherent. Aquest apropament dona una visió de conjunt a l’alumnat sobre les ciències i fa mes èmfasi en el desenvolupament del pensament crític. La teoria de xarxes ens pot ajudar a guiar el procés de disseny d’un ensenyament integrat de ciències. En aquest treball ens centrem en els continguts curriculars i apliquem la teoria de xarxes complexes per a trobar continguts centrals, agrupaments coherents de continguts i propostes per a integrar la física i les matemàtiques de 2n de batxillerat. Després de generar les xarxes de continguts de física, de matemàtiques i de les dues assignatures alhora, les analitzem i en trobem els continguts mes importants, tant de manera aïllada, com conjunta. També trobem agrupaments de continguts que son coherents amb la xarxa i reflecteixen l’agrupació en blocs que fa el currículum, amb algunes petites diferencies interessants. Finalment, l’anàlisi de comunitats sobre la xarxa conjunta de física i matemàtiques ens proporciona maneres de combinar les dues assignatures de manera coherent. Demostrem doncs en aquest treball el potencial d’aplicació de les eines basades en teoria de xarxes complexes per al disseny curricular.