[eng] Arran de la meva experiència personal com a estudiant d'Infermeria i en
estudis bàsics anteriors, pudria confirmar que ensenyar anatomia mitjançant el
mètode tradicional no acaba de ser del tot efectiu. Les sessions solen basar-se
en explicar el contingut teòric, i l'alumnat pel seu compte, fa la feina
memorística, sense tenir la oportunitat d'assolir un aprenentatge significatiu.
Com a alternativa a aquest model tradicional, que en moltes ocasions
encara s'utilitza, es suggereix una proposta innovadora basada en la creació de
realitat augmentada, integrada dins d'un projecte trimestral. Aquesta permetrà a
l'alumnat assolir les competències i a aprendre de manera significativa els
continguts relacionats amb l'anatomia del cos humà.
La proposta s'emmarca dins el mòdul Anatomofisiologia i Patologia
Bàsiques, que forma part del cicle de grau mitjà de Tècnic en Emergències
Sanitàries. El projecte estarà organitzat pel model de disseny instruccional
ADDIE, on a partir d'una sèrie de tasques i recursos, els estudiants, en petits
grups, treballaran els diferents sistemes del cos humà, per arribar a crear una
escena de realitat augmentada com a producte final.
S'intentarà potenciar el treball en equip de manera colaborativa, així com
també despertar la motivació, la curiositat i l'esperit crític dels alumnes,
canviant així la idea general que es sol tenir sobre com s'aprèn el cos humà.