[cat] En l’actualitat l’interès per les ciències no es troba en les prioritats de la
societat, un reflex clar de la manca d’alfabetització científica dins aquesta i en
concret, dins les aules amb els més joves, on la competència científica no
s’estaria adquirint de la manera desitjada per part dels alumnes o bé no s’està
impartint de la manera adequada.
L’objectiu principal del present treball de fi de màster és elaborar una proposta
d’innovació interdisciplinària pel desenvolupament integral de l’alumnat de 2n
d’Educació Secundària Obligatòria, exposant les possibilitats
d’interdisciplinarietat de l’Educació Física amb la matèria de Física i Química.
Les activitats que es plantegen tenen com a objectiu l’aprenentatge i el
desenvolupament significatiu de la competència científica. Durant el treball,
també es dóna importància al caràcter lúdic i actiu de les activitats, per
fomentar la motivació i l’interès per les ciències de l’alumnat.
Així, es presenta una proposta didàctica real i aplicable per treballar la
competència i cultura científica de manera interdisciplinària dins el marc de les
hores de lliure disposició del centre educatiu. Aquesta proposta pretén aprofitar
l’interès que genera l’esport entre els alumnes per augmentar la curiositat
pròpia de l’àrea de les ciències, que desenvolupin la competència científica de
manera autònoma, i que en un futur els permeti participar i opinar en temes
científics actuals un cop entrin en la societat com a persones adultes, reduint
així aquesta ignorància científica que trobam avui en dia, tant dins com fora de
les aules.