[cat] És comú, de xerrades amb amics, d’experiència com a alumnes o d’experiència
com a docents, haver-hi conegut gent que sent rebuig i sentiments negatius cap
a les matemàtiques. Aquest rebuig ve donat per una sèrie de experiències
negatives sofertes. Aquest sentiment és conegut com a ansietat matemàtica. La
finalitat d’aquest treball és fer un estudi sobre l’ansietat matemàtica per tal
d’entendre com afecta als alumnes i proposar una aplicació en l’educació
secundària. Es comença fent una recerca general sobre diferents articles que
investiguen l’ansietat matemàtica. A continuació es defineix el terme d’ansietat
per passar, a continuació, a trobar les afeccions a nivell cognitiu que provoca i
trobar els factors que influeixen en el nivell d’ansietat matemàtica d’un individu.
Una vegada s’han identificat els factors que contribueixen a l’ansietat i la manera
en que l’ansietat afecta a les persones, es proposen una sèrie de pautes i
recomanacions per tal de reduir els nivells d’ansietat matemàtica de la classe.
Finalment, es crea una eina per avaluar el grau d’adequació d’una activitat per
ser utilitzada amb alumnes amb alta ansietat matemàtica i s’utilitza aquesta eina
per crear una activitat i per avaluar i millorar una activitat existent.