[cat] En aquest treball de fi de màster estudiarem la viabilitat d'incorporar les
metodologies àgils que actualment empren les empreses consultores de
tecnologia per a la gestió de projectes, per a la realització d'una activitat amb
l'ajuda de la metodologia basada en projectes. La idea és que l'ABP ens
serveixi de nexe entre el món professional i l'educació i actuï en sinergia amb
les metodologies àgils professionals per aportar valor en el procés
d'aprenentatge dels alumnes.
A més, es contextualitzarà en el món de les tecnologies de la informació (TIC) i
com aquestes, cada vegada més, s’empren en tots els àmbits de la nostra vida,
analitzant les dades massives (Big Data), l’internet de les coses (IoT),
automatització de consums i domòtica, així com l’aplicació d’aquest en les
ciutats dins del consum energètic (ciutats intel·ligents).
S’analitzarà una mica més en detall la metodologia proposada (ABP) i
analitzarem els objectius d’aquesta, així com els beneficis que aporta el seu ús,
però, a la mateixa vegada, identificant les dificultats que pot tenir el fet
d’incorporar-la com a mètode d’aprenentatge.
Es proposarà una activitat docent que ens durà a una proposta d’unitat
didàctica que anirà relacionada de manera genèrica amb tota la
contextualització realitzada seguint el mètode d’aprenentatge proposat i
marcant, per a cada etapa, les diferents fases del projecte resultant. Així mateix
s’incorporaran les competències curriculars que, per a cada cas, entren en
estudi dins la proposta didàctica i els objectius d’aprenentatge en relació amb
els establerts dins el marc de referència i àmbit legal.
Finalment extraurem conclusions de l’aprenentatge basat en projectes, tant de
la seva utilització en aquest cas concret com de la mateixa metodologia,
identificant els punts claus a tenir en compte perquè la implantació d’aquesta
sigui un èxit, així com de la proposta d’unitat didàctica presentada.