[cat] El present treball pretén fer una recerca de quins són els hàbits de vida dels
nostres joves, principalment aquells relacionats amb l’activitat física i l’esport. En
aquest sentit, l’assignatura d’educació física ens permet educar i fer prendre
consciència als nostres joves de la importància de realitzar activitat física en la
nostra vida pels nombrosos beneficis que aquesta comporta. Mitjançant aquesta
recerca, doncs, veurem quins són els beneficis que comporta l’activitat en els
nostres alumnes (bona salut, millora del rendiment acadèmic, millora de l’estat
emocional, etc.).
A més, es presenta una proposta didàctica fonamentada en l’aprenentatge
basat en reptes, ja que potser una bona manera per aconseguir que els joves
augmentin l’activitat física fora de l’aula, però lligada a l’activitat de l’escola fent
aquesta actuï com a fil conductor. L’objectiu és que els alumnes s’acostumin i
apreciïn els beneficis de realitzar activitat física com a hàbit positiu i saludable
en la seva vida, que és un dels objectius de la secundària obligatòria.
[eng] The present work aims to research the lifestyle habits of our young people,
mainly those related to physical activity and sports. In this sense, the subject of
physical education allows us to educate and make our young people aware of
the importance of physical activity in our lives for the many benefits it brings.
Through this research, we will see the benefits of the activity for our students
(good health, improved academic performance, improved emotional state, etc.).
In addition, a didactic proposal based on challenge-based learning is
presented, as perhaps a good way to get young people to increase physical
activity outside the classroom, but linked to school activity by doing this acts as a
common thread. The goal is for students to get used to and appreciate the
benefits of physical activity as a positive and healthy habit in their lives, which is
one of the goals of compulsory high school.