[cat] La revolució informàtica ha creat un món diferent del dels nostres pares.
La docència, com a reflex de la societat s’ha d’anar adaptant als canvis que es
donen a la realitat que envolta l’escola i treballa en la integració de les
Tecnologies de la Informació i Comunicació a l’activitat docent. La necessitat de
l’alfabetització mediàtica de l’alumnat és fora de tot dubte, però a la llum dels
estudis més recents es pot qüestionar si aquesta integració s’està fent de
manera correcta.
La proposta didàctica que aquí presentem es basa en la integració del
llenguatge audiovisual de manera transversal en la impartició d’una Unitat
Didàctica de Geografia i Història. Treballar per grups en un projecte comú amb
les eines del llenguatge audiovisual creiem que motivarà als alumnes i com a
valor afegit, els proveirà de destreses i competències per a desenvolupar-se de
manera segura en el món actual mediatitzat per la tecnologia.
[eng] The computer revolution has created a different world from our parents.
Teaching, as a reflection of society, must be adapted to the changes that occur
in the reality that surrounds the school and works on the integration of
Information and Communication Technologies in the teaching activity. The need
for media literacy for students is beyond doubt, but in the light of recent studies
it can be questioned whether this integration is being done correctly.
The didactic proposal that we present here is based on the integration of
the audiovisual language in a transversal way in the teaching of a Didactic Unit
of Geography and History. We believe that working in groups on a common
project with the tools of audiovisual language will motivate students and, as an
added value, provide them with the skills and competencies to develop safely in
today's technology-mediated world.