[cat] En aquest treball de fi de màster es presenta una revisió bibliogràfica de la metodologia activa de l’Aprenentatge Servei, descrivint les seves característiques, el context històric, les seves fases i etapes, agents implicats i potencialitats com a mètode d’aprenentatge. Altrament, es tracta d’una eina amb una alta adaptabilitat dins la Formació Professional, per aquest motiu es planteja una proposta educativa en un Cicle Formatiu de la família professional de Serveis Socioculturals i a la Comunitat, específicament al Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Tècnic/a en Atenció a Persones en Situació de Dependència, en el mòdul d’Atenció Higiènica, on es treballarà amb el col·lectiu de les cuidadores informals o no formals dels pacients en situació de dependència, incapacitat i/o vulnerabilitat.
[eng] This work presents a bibliographic review of the active methodology of Service Learning, describing its characteristics, historical context, phases and stages, agents involved and potentialities as a learning method. On the other hand, it is a tool with a high adaptability within the Vocational Training, for this reason poses an educational proposal in the Formative Cycle of the professional family of Sociocultural Services and to the Community, specifically to the Formative Cycle of Half Degree of Technician/to in Attention to People in Situation of Dependency, in the module of Hygienic Attention, where it is will work with the group of informal or non-formal caregivers of patients in situations of dependency, disability and/or vulnerability.