[cat] Tot i que està centrat en l’alumnat de primer de secundària i persones tutores, el
present treball pretén ser una primera guia per tota la comunitat educativa, per
tal que a les tutories puguin treballar conceptes LGTBIQ+ i més específicament
de temàtica trans*. L’objectiu principal d’aquest treball és que, mitjançant la
impartició de 8 sessions de tutoria, es redueixi la transfòbia dins el grup classe.
La primera sessió està enfocada en el primer dia de tutoria a l’aula, mentre que
les 5 sessions següents estan pensades per fer-se aproximadament a finals del
primer semestre per poder tenir un marge de coneixement del grup classe i
saber quines necessitats i preocupacions tenen al respecte. Cada sessió està
enfocada a un tipus de violència trans*: cognitiva, afectiva, conductual, liberal i
institucional.
Finalment, la proposta també inclou treballar dues sessions per dos dies
assenyalats: Dia 31 de març, Dia de la visibilitat trans*, quan es proposa una
xerrada de l'entitat Ses Foneres, i dia 17 de maig de 2023, Dia Internacional
contra l'Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia, quan es planteja una Visita al
Servei d'Atenció Integral. D'aquesta manera volem donar a conèixer recursos
rellevants en matèria LGTBIQ+ i concretament trans*, a més de donar
l'oportunitat a la mateixa persona tutora i l'alumnat a ampliar el seu ventall de
recursos LGTBIQ+, combatre la percepció que es pugui tenir de violència
institucional trans* a Menorca i fer dues sessions que siguin més dinàmiques i
diferents perquè l'alumnat les retingui i interioritzi.