[cat] La poesia és un gènere literari que malgrat les seues potencialitats educatives ha estat poc treballada a les aules de secundària, i quan s’ha fet, ha es-tat desvinculant-la de la seua capacitat de qüestionament, identificació i trans-formació de l’individu. En aquest treball es presenta el "Programa anual d’aproximació a la literatura catalana a través de l’educació emocional", un programa de lectura i creació que posa el focus en la vivència de l’alumne i en el grup, i que pretén canviar la manera com s’aborda aquest gènere a les aules. Aquesta proposta ateny directament l’educació emocional, fonamental en tot procés d’aprenentatge i nucli de tota experiència artística rellevant, i s'inspira en els cercles de diàleg per construir l’ambient idoni per a aquest pro-pòsit, per a la qual cosa també aprofita tècniques de mindfulness. El programa, que no s’ha pogut implementar encara a l’aula, parteix d’un panorama de poesia catalana actual que no ignora els plantejaments dels estudis de gènere: qüestiona el canon tradicionalment imposat a les aules tot oferint una selecció de poemes amb una presència significativa d’autores. A més, entén que la manera més significativa de llegir poesia és vivenciant-la, apropiant-se’n, transformant-la en un altre objecte que activi la creativitat de cada estudi-ant i propiciï un procés d’acció i evolució individual i grupals al cap de l’any.