[cat] L’objectiu del present treball és analitzar la funció i utilitat del llibre de text dins les aules d’educació secundària. L’enfocament de l’anàlisi final es farà a un grup de primer curs de batxillerat. S’ha decidit aquest curs concret atès què ens permetrà una major concreció en la proposta didàctica específica. Es tracta d’analitzar la seva funció com a eina d’aprenentatge ja que fins fa poc temps era l’única o casi l’única eina metodològica a les aules.Des d’una perspectiva pedagògicaintentarem mostrar i analitzar les justificacions pedagògiques que donen suporta la tesi de la desaparició del llibre de text. Igualment, es farà una comparativa dels avantatges de l’ús del llibre text com una aplicació didàctica útil i les propostes alternatives a l’ús del llibre. I, sense oblidar, els i les alumnes amb necessitats específiques, quin paper pot tenir el llibre de text, positiu o negatiu.Per tancar el treball,i tenint en compte l’entrada a la nova llei educativa LOMLOE, intentarem fer una anàlisi comparativa dels pros i contres d’aquesta eina didàctica i com podem treballar algunes de les competències específiques del nou currículum de Filosofia amb el llibre de text.