[cat] Aquest treball de fi de Màster està enfocat a l’assignatura de Llengua i Literatura Catalanes i s’hi exposa una proposta didàctica dedicada al tractament de la literatura oral d’Eivissa a les aules de secundària mitjançant el treball cooperatiu, una metodologia que valora les diferències entre els aprenents comun potencial per a l’aprenentatge, i no pas com un impediment, i es practica el treball en equip a través de diversos mètodes i tècniques on l’alumnat és el centre actiu del seu procés d’aprenentatge.El treball neix de la voluntat de fer un apropament, a través de l’aprenentatge cooperatiu, a la literatura i a la llengua oral—promovent la seva importància—i al mateix temps generar un interès per la literatura popular i tradicional de les illes Pitiüses, part inalienable de la seva història i el seu patrimoni.A partir d’un marc teòric generat entorn del’expressió oral, l’àmbit de la competència lingüísticaque menys es treballa a les aules,i la literatura oral de les nostres illes, que emanà directament de la creació del poble;s’ha creat unaseqüència didàctica amb la finalitat de posar enrelleula importància de fer feina en la llengua oral a l’educació secundària.