[cat] La present investigació s’ha dut a terme per veure com repercuteix un
tipus de metodologia o un altre i com afecta a la motivació de l’alumnat. A més,
com afecten aquestes metodologies a l’autoregulació de l’alumnat.
Avui en dia dins una societat tan canviant, és necessari tenir un nou
enfocament amb la manera d’ensenyar. Les metodologies arcaiques generen
desinterès per part de l’alumnat. Al centre on he realitzat les pràctiques, l’alumnat
tenia mancances de motivació cap a les classes d’educació física. Aquest fet ha
estat el detonant que m’ha donat peu a dur a terme aquesta investigació amb la
proposta d’una nova metodologia més lúdica.
Per dur a terme aquesta investigació, s’han aplicat dues metodologies
diferents i s’ha posat en pràctica a una proposta didàctica per a què l’alumnat
sàpiga desenvolupar-se al medi natural. Els grups C i D de 2 d’ESO han fet la
proposta didàctica amb una assignació de tasques i els grups A i B l’han
realitzada gamificada.
Una vegada aplicades les propostes didàctiques amb la metodologia
corresponent a cada grup, s’han administrat els dos qüestionaris validats a
l’alumnat (n=78). Un qüestionari per la motivació i un altre per l’autoregulació.
S’ha vist com l’alumnat que ha participat a la proposta gamificada són els
que més s’han motivat intrínsecament i també els que millor s’han autoregulat.
Amb la proposta d’assignació de tasques, s’ha vist un equilibri entre les
motivacions i han tingut una pitjor autoregulació.
S’ha comprovat que la motivació i l’autoregulació estan molt lligades entre
elles, la proposta amb més motivació intrínseca ha tingut millor autoregulació.
És interessant que els docents avui en dia es formin i investiguin sobre
aquestes noves propostes per poder millorar la motivació de l’alumnat.