[cat] La generació d'estudiants que, en aquests moments, està en edat d'anar a la universitat té unes competències en comprensió lectora i oral diferents a les de generacions passades. És més fàcil copsar-ne l'atenció a través de mitjans audiovisuals de durada curta que no fer-ho amb textos. Aquesta problemàtica es posa de manifest a les classes de laboratori, en les quals l'estudiant ha de seguir un protocol experimental escrit. El professorat ha constatat que molts d'estudiants no llegeixen prèviament aquests protocols i que una gran part dels alumnes que sí que ho fan tenen dificultats de comprensió. Aquest fet repercuteix negativament en el desenvolupament de les competències associades a les classes de laboratori. Per tal de millorar aquesta situació s'han realitzat videotutorials interactius de diverses pràctiques del Laboratori de Física General. Aquests videotutorials s'han gravat a les instal·lacions del Servei de Recursos Audiovisuals de la UIB i, posteriorment, s'hi han inserit qüestions usant l'eina H5P disponible a Aula digital. Els dits videotutorials s'han emprat com una eina educativa complementària als protocols experimentals tradicionals. La introducció d'aquests videotutorials a les classes pràctiques de laboratori a diversos graus de ciències i enginyeries ha estat analitzada mitjançant enquestes de satisfacció a l'alumnat. D'una banda, els resultats mostren un alt grau d'acceptació en l'ús dels videotutorials, així com una millora en l'aprenentatge autònom de l'alumnat. D'altra banda, els resultats reflecteixen una percepció de l'augment de la càrrega de treball per part de l'alumnat a causa de la inclusió de preguntes als vídeos, la qual cosa és valorada de manera molt negativa.