[cat] En aquesta presentació explicarem l’experiència de l'aplicació d'una metodologia d'aprenentatge àgil en l’assignatura de Laboratori d'Informàtica del grau d'Enginyeria Telemàtica, amb l'objectiu de disminuir les taxes d'absentisme a classe.
Hem impartit aquesta assignatura durant nou anys. Els dos primers cursos acadèmics vam seguir un enfocament basat en projectes, però, tot i l'èxit de la metologia utlitzada, vam notar un augment significatiu d’absentisme per part dels alumnes. Per intentar reduir la taxa d’absentisme, vam decidir adoptar una metodologia d'aprenentatge àgil durant els set anys següents.
Una de les principals característiques d'aquesta metodologia és la manera en què s'estructura el treball, que es divideix en entregues parcials d'una o dues setmanes anomenades sprints. La nostra hipòtesi principal és que, si es necessita un treball diari per lliurar els sprints a temps, l'assistència a classe hauria de ser un requisit per evitar quedar-se enrere.
Com ja esperàvem, els alumnes van avançar fàcilment en l'assignatura i la satisfacció, el compromís i la implicació van augmentar. A més, ens vam adonar que les taxes d'absentisme es van reduir de manera significativa.