[cat] En una de les sessions de seminari de grup mitjà de l'assignatura de Farmacologia General del grau de Medicina, es proposa un abordatge des d'un punt de vista més pràctic i real per tal que els alumnes treballin conceptes explicats a classe. En concret i després de l'estudi, en diferents sessions teòriques, d'un dels blocs dels quals consta l'assignatura (i. e., farmacologia cardiovascular), es proposa un determinat cas clínic que planteja el tractament de la insuficiència cardíaca. El material proporcionat pel professorat es completa amb l'aportació de diferents revisions científiques sobre els diversos tractaments de primera elecció en un cas d'insuficiència cardíaca com el que es mostra en el cas clínic. Els alumnes es divideixen en grups de 3-4 persones, als quals se'ls assigna un dels quatre possibles abordatges terapèutics.
El pla de treball consisteix a abordar el tractament del suposat pacient exposant els avantatges i inconvenients del seu ús en aquest cas concret, segons les característiques del pacient. Finalment, es posen en comú els pros i contres de cadascuna de les possibilitats terapèutiques i, en grup, es conclou quin seria el millor dels tractaments possibles per a aquest pacient concret. D'aquesta manera s'intenta aproximar l'alumnat a una situació més similar a la seva futura pràctica clínica, d'acord amb els coneixements obtinguts a l'assignatura. D'altra banda, el major dinamisme d'aquest tipus de sessions, en comparació amb les classes magistrals, ajuda a treballar aspectes fonamentals en la formació de l'alumnat com el treball en equip, el debat i la resolució en grup d'una possible situació real, amb la qual cosa s’afavoreix la cohesió del grup classe.