[cat] En aquest treball de final de màster s’analitzen diverses metodologies
d'ensenyament-aprenentatge de llengües. D’entrada, es realitza un repàs
històric de les diferents metodologies emprades per a l’aprenentatge tant de L1
com L2 al llarg del temps i s’assenyalen els canvis que s’han produït en
l’educació. A banda d’això, el treball esmentat intenta indagar com aconseguir
un aprenentatge significatiu a partir de l’enfocament per tasques. Per tant,
aquesta metodologia serà el punt de partida d’una proposta didàctica que
defensa la necessitat de tenir en compte les capacitats i les habilitats de cada
alumne dins l’aula. A més, hi ha la necessitat de suplir la mancança de
metodologies per a l’atenció a la diversitat i que hom pugui aprendre
correctament i amb motivació. Així mateix, les xarxes socials seran un dels
punts de partida, atès que actualment són primordials per als alumnes. La
finalitat és demostrar que l’enfocament per tasques és, sens dubte, una
innovació didàctica necessària per a tots els nivells i que és completament
possible renovar les metodologies per a superar la manera tradicional
d’ensenyar.
[eng] This master’s thesis analyzes different language teaching-learning
methodologies. First of all, the paper explores the historical overview of the
different methodologies used for both the L1 and L2 learning and points out the
changes that have taken place in education. In addition, it attempts to look into
teaching methods in order to achieve meaningful learning from a task-based
approach. Therefore, this methodology is going to be the starting point of a
didactic proposal that defends the need to take into account the abilities and
skills of every student in the classroom. Moreover, there is a need to supply the
lack of methodologies regarding the attention to diversity in order to enable
students to learn properly and with motivation. In this way, social networks are
going to be one of the starting points, as they are currently essential for
students. The aim is to show that the task-based approach is, without any
doubt, a necessary didactic innovation at all levels and that it is completely
possible to update the methodologies to overcome the traditional way of
teaching.