[cat] Avui en dia, els jocs dins l’aula s’han anat introduint de manera progressiva a
nivells de l’educació infantil. No obstant, podem dir que, avui, els jocs no són una
pràctica molt comuna a les aules de secundària i, diria que és una pràctica poc
freqüent dins les aules de batxillerat.
És innegable que la gamificació és una metodologia que permet ensenyar als
alumnes d’una manera més interessant i, a la vegada, més motivadora, ja que
intervenen elements directament relacionats amb el desenvolupament social i
emocional de les persones, així com amb el pensament creatiu (Deulofeu, 2017).
A través del joc els alumnes aprenen a conviure i a compartir amb la resta de
companys. L’alumne és el protagonista, és a dir, és el personatge principal en
l’activitat i, això, és fonamental en l’àmbit de l’aprenentatge.
No obstant, cal mencionar que la gamificació planteja un certs inconvenients com
la falta de formació del professorat per desenvolupar aquesta metodologia, la
falta de temps d’aquests per poder aplicar-la, no estar familiaritzats en certs
recursos digitals que dificultarien l’aplicació del joc o, fomentar l’excessiva
competitivitat entre els alumnes.
En aquest treball es pretén demostrar, sense que hi hagi un estudi real, que
existeixen maneres de motivar als alumnes, mitjançant una metodologia capaç
d’implicar a tot l’alumnat amb el procés d’aprenentatge i és cert que amb la
proposta didàctica presentada al treball considero o voldria pensar que
fomentaria, en certa manera, molt més la seva implicació i les seves ganes
d’aprendre la matèria d’economia.