[cat] El treball en qüestió presenta en primer lloc un recull d’experiències i un estudi
de la situació actual de la robòtica a les Illes Balears, a altres comunitats
autònomes i fins i tot a nivell internacional. També es presenta el paper que tindrà
la robòtica dins la nova normativa LOMLOE i com es podrà treballar per
competències. Llavors, es mostren els resultats d’una enquesta realitzada als
centres públics docents relacionada amb la robòtica i els recursos lliures
disponibles que es disposen. S’acaba observant la falta d’un portal d’unió dels
professors d’aquest àmbit i també la mancança de recursos i formació lliure
disponible.
Després d’aquest primer estudi i de les mancances observades, neix el RIBROB
(Recursos Illes Balears de ROBòtica), un lloc web que té l’objectiu de promoure
a nivell autonòmic la ciència de la robòtica en l’educació. A més, es presenta com
un lloc on els professors podran tant accedir com aportar recursos per dur a
terme aquesta assignatura.
Així doncs, el RIBROB encoratjarà i ajudarà als docents a treure els robots de
l’armari i a donar-los ús.