[cat] L’aprenentatgecooperatiuésunametodologiaactivaquefomentalainclusiói lacohesióentrel’alumnat,amésdepotenciar laparticipaciód’aquestenla construcció del seu propi procés d’aprenentatge. Aquesta estratègia d’ensenyament-aprenentatgepermetdonarunaatencióméspersonalitzadaa l’alumnat.Aixídoncs,pertaldepoderatendrealadiversitatdinsl’aulaiper poder donar respostaa lesnovesnecessitatseducatives l’aprenentatge cooperatiu és una opció molt adient. Elpresenttreballdefidemàsterestàdividitenduesparts.Alaprimerapart s’harealitzat unarevisióde la literaturarelacionadaamb lametodologia d’aprenentatgecooperatiu.Lasegonapartdel treballconstad’unaproposta educativaons’handut a termediferentsexemplificacionsd’AC. S’han dissenyatuntotal de18activitats,onesfaunacombinaciódetècniques simplesidetècniquescomplexes.Aquestapropostas’emmarcadinselmòdul deTeleassistènciadelsegoncursdelGrauMitjàd’AtencióaPersonesen Situació de Dependència ubicat a l’IES Santa Margalida. Ambaquestapropostaeducativaespreténdemostrarqueéspossibleaplicar aquestametodologiad’aprenentatgeduranttotaunaunitatdetreballiduranttot unmòdul.Finalment,esconclouqueespot implementar l’ACenqualsevol moment i amb qualsevol contingut.
[eng] Cooperative learning isanactivemethodologythatpromotesinclusionand cohesionamongstudents,aswellasenhancingtheirparticipationinbuilding theirown learningprocess.Thisteaching-learningstrategyallowsformore personalizedattentiontobegiventostudents.Thus, inorder tobeableto attendtodiversitywithintheclassroomandtorespondtoneweducational needs, cooperative learning is a very appropriate option. Thismaster'sendworkisdividedwithtwoparts.Inthefirstpart,areviewof literaturerelatedtothemethodologyofcooperativelearninghasbeencarried out.Thesecondpartof theworkconsistsofaneducationalproposalwhere differentACexemptionshavebeencarriedout.Atotalof18activitieshave beendesigned,combiningsimpletechniquesandcomplextechniques.This proposal isframedwithintheTeleAssistancemoduleofthesecondcourseof theMiddleAttentiontoPersonsinDependenceSituationlocatedintheIES Santa Margalida. Thiseducationalproposal isintendedtodemonstratethatitispossibletoapply thislearningmethodologythroughoutaworkingunitandthroughoutamodule. Finally,itisconcludedthattheCAcanbeimplementedatanytimeandwithany content.
L’aprenentatge cooperatiu és una metodologia activa que fomenta la inclusió i la cohesió entre l’alumnat, a més de potenciar la participació d’aquest en la construcció del seu propi procés d’aprenentatge. Aquesta estratègia d’ensenyament-aprenentatge permet donar una atenció més personalitzada a l’alumnat. Així doncs, per tal de poder atendre a la diversitat dins l’aula i per poder donar resposta a les noves necessitats educatives l’aprenentatge cooperatiu és una opció molt adient.
El present treball de fi de màster està dividit en dues parts. A la primera part s’ha realitzat una revisió de la literatura relacionada amb la metodologia d’aprenentatge cooperatiu. La segona part del treball consta d’una proposta educativa on s’han dut a terme diferents exemplificacions d’AC. S’han dissenyat un total de 18 activitats, on es fa una combinació de tècniques simples i de tècniques complexes. Aquesta proposta s’emmarca dins el mòdul de Teleassistència del segon curs del Grau Mitjà d’Atenció a Persones en Situació de Dependència ubicat a l’IES Santa Margalida.
Amb aquesta proposta educativa es pretén demostrar que és possible aplicar aquesta metodologia d’aprenentatge durant tota una unitat de treball i durant tot un mòdul. Finalment, es conclou que es pot implementar l’AC en qualsevol moment i amb qualsevol contingut.