[cat] Durant el transcurs d’aquests nou mesos del màster del professorat, he après entre altres coses, els continguts que s’inclouen a una programació i unitat didàctica, tant a secundària, batxillerat, com a formació professional. Aquests continguts venen marcats sempre per la legislació pertinent, la qual va experimentant diferents canvis amb el pas dels anys. Pel que fa a la formació professional, durant l’aprenentatge que he anat assolint durant el màster, he vist que les programacions també venen molt marcades pel ministeri d’educació (MEC), i pot ser, des del meu punt de vista, estan enfocades d’una manera molt general pel conjunt de l’estat espanyol. En conseqüència, les diferents comunitats autònomes pràcticament no hi modifiquen res. Per això, crec que alguns dels continguts s’haurien d’adaptar a l’entorn social i geogràfic de les diferents comunitats autònomes/províncies, o en el nostre cas, a les diferents illes. Per aquest motiu, i amb la confirmació que d’aquí a uns anys s’obrirà un centre de formació professional d’àmbit turístic a Ciutadella, vull elaborar una proposta didàctica enfocada exclusivament a continguts turístics de Menorca. Desprès d’analitzar els currículums de l’estat espanyol i de les Illes Balears, no es descriuen ni es troben referències sobre diferents continguts enfocats a les illes o a Menorca. En la meva opinió, això és un aspecte que s’hauria de tenir en compte, ja que l’alumnat que assisteix i que titula aquest grau superior, posteriorment ha d’estar preparat per exercir algun lloc de feina relacionat amb el mòdul. De la manera en què està plantejada la formació, l’alumnat adquirirà coneixements generals turístics, però en acabar, la majoria acabarà fent feina a algun organisme públic o empresa privada de Menorca, i ens descobrim en què no s’ha donat pes ni impartit coneixement de què ofereix Menorca turísticament parlant. Aquest fet és el que vull plasmar a aquest treball de fi de màster: elaborar un contingut que es podria aplicar a l’aula del cicle formatiu citat. Aquesta proposta didàctica, centrada en la Menorca turística, inclourà les diferents tipologies de turisme que es poden gaudir a l’illa, i on pretenc que l’alumnat sigui el protagonista, combinant diferents classes teòriques, però també classes Treball de fí de Màster / Universitat de les Illes Balears / Menorca turística a la Formació Professional / Curs 2021-22 / Pere Coll Allès 4 pràctiques que permetin diverses sortides fora de l’aula. D’aquesta manera, l’alumnat precisament podrà visitar els llocs turístics sobre els quals després, el dia de demà, hauran d’informar els turistes, tant si fan feina a la recepció d’un hotel, o si treballen com a guies o informadors turístics. Concretament, l’activitat principal que pretenc desenvolupar perquè els alumnes adquireixin un aprenentatge significatiu, és l’elaboració d’un petit llibre/guia per grups de quatre persones. A cada grup se li assignarà un recurs turístic present a l’illa, per exemple turisme cultural, i els alumnes hauran de crear una petita guia visual sobre què ofereix Menorca als visitants relacionat amb la cultura. L’eina per presentar aquest “àlbum” serà Book Creator.