[cat] En el present treball de final de màster s’ha dissenyat i elaborat una proposta didàctica que ha integrat de manera transversal l’Educació per a la pau dins del marc curricular de les ciències social. A través de les possibilitats que ofereix el currículum específic de 4rt d’ESO s’ha desenvolupat una proposta basada en un procés d’investigació cooperatiu sobre els principals conflictes bèl·lics vigents actualment. Aquesta pretén aproximar la realitat de les guerres a l’alumnat mitjançant la representació artística dels impactes i les conseqüències que tenen sobre les persones que els viuen. L’objectiu d’aquest treball és visibilitzar les possibilitats que ofereixen les ciències socials per al desenvolupament integral de les persones, així com per a la construcció d’una societat més justa, igualitària, cohesionada i basada en la cultura.
[eng] This master’s thesis includes a didactic proposal that has been designed and created while integrating the Education for Peace transversely in the Socials Sciences curricula. Through the possibilities that offers the 4th ESO specific curricula, the proposal has been developed based on a cooperative investigation process about the main ongoing armed conflicts. This wants to show and approach the war’s reality through artistic representation of the impacts and the consequences that conflicts have on the people who live them. The main objective of this paper is to make visible the possibilities that Socials Sciences offers, on the one hand, to people’s integral development and, on the other hand, the to build a more fair, equal, cohesive, and peace-based culture society.