[cat] El present treball proposa una sortida didàctica inclusiva i
interdisciplinària com a recurs per treballar dins i fora de l’aula amb alumnes de
3r d’ESO a les assignatures de Ciències Socials, Matemàtiques, Tecnologia i
Física i Química. El que es pretén amb la realització de la proposta és que
l’alumnat conegui la problemàtica actual existent sobre les aigües subterrànies
destacant la funció de les depuradores i els molins d’extracció d’aigua al Pla de
Sant Jordi i també el continu oblit d’una part fonamental del patrimoni històric
balear com són els molins. Al treball hi ha descrites diferents metodologies i
dinàmiques que realitzen els alumnes perquè no caiguin en la monotonia,
treballant de forma cooperativa a través d’un aprenentatge basat en projectes
per aconseguir els objectius plantejats al dossier. S’ha de dir que aquesta
proposta es basa a partir de la nova llei educativa LOMLOE.
[eng] The current work proposes an interdisciplinary didactic outing for the
students aged 14-15 of Social Science, Chemistry and Physics, Mathematics
and Technology. The end goal of this Final Master Degree Study is to show the
issues about groundwater. Specifically, two of the mains points of the work are
the water treatment plants and water mills of Pla de Sant Jordi. In order to make
sure water mills don't being forgotten because that are an essential part of
balearic history heritage. In the same way, teamwork and project-based
learning are the primary methodologies. To end the work, the proposal
legislation education (LOMLOE) have been taking into account in this area.