[cat] La mort i el dol formen part de la vida i són processos pels quals totes les persones en algun moment haurem de transitar.
Les característiques del dol per mort en l’etapa de l’adolescència, l’abordatge que se’n fa d’aquesta matèria en els centres educatius des de la perspectiva preventiva i pal·liativa, la reflexió sobre el rol del professional de l’Orientació Educativa en l’acompanyament a tota la comunitat educativa en dol i l’anàlisi d’experiències, guies, manuals i bibliografia publicada, són part del gruix dels continguts d’aquest treball.
De la revisió d’aquestes qüestions, neix com a proposta per a la millora de l’atenció i la intervenció de la comunitat educativa en el dol, l’elaboració de diferents materials visuals que facilitin el seguiment de pautes, recomanacions i orientacions que complementin els instruments i protocols que ja puguin existir prèviament a cada centre. L’element clau és la participació dels diferents agents educatius en el seu procés de disseny i d’elaboració.
Tot i que la proposta que es planteja en aquest treball està dirigida principalment als centres de secundària, es pot adaptar a la realitat i característiques de qualsevol centre educatiu.