[cat] El presenten treball està orientat cap a l’àmbit de la innovació educativa. El principal objectiu d’aquest és la introducció del treball competencial dins unes aules de secundària. Per aconseguir-ho, es planteja fer servir les metodologies actives. Primer de tot, s’ha dut a terme una recerca bibliogràfica. Aquesta ha permès fer la contextualització teòrica i crear la base d’aquest treball. Entre els punts tractats, es troba la definició de metodologia activa, les seves característiques que presenta i avantatges que tenen pel procés d’ensenyament-aprenentatge; així com el paper que presenta el professor i alumne dins aquest nou enfocament metodologic. Un cop feta aquesta contextualització amb la informació necessària sobre les noves metodologies, es va procedir a crear la proposta. En aquesta s’han dissenyat tota una sèrie d’activitats vairades a partir de la base teoria dels diferents tipus de metodologies actives, com per exemple: la gamificació, la resolució de problemes i el treball cooperatiu, entre d'altres. Tot això contextualitzat per a dues aules de 3r ESO de l'IES Santanyí, on el contingut a tractar estava relacionat amb els òrgans dels sentits i l’aparell locomotor. Un cop finalitzada la proposta i per tal de valorar el funcionament i el grau de satisfacció amb aquesta, s’ha passat a analitzar l’opinió tant dels participants (els alumnes), com de la tutora del centre. Així doncs, la informació obtinguda a partir de les enquestes realitzades han reflectit un resultat bastant positiu cap aquesta estratègia innovadora. La bona acollida per part de l’alumnat, a més de la seva iniciativa per treballar i aprendre, ha permès tenir un bon resultat de la proposta.