[cat] Investigació al voltant de les vinculacions presents entre art i educació partint
d’una sèrie d’hipòtesis que situen aquest treball en un punt intermig d'una
investigació més completa. En primer lloc ens demanem de quina manera es
pot treballar la interdisciplinarietat, la indisciplina i la creativitat dins l’educació
artística. Es continua amb una recerca al voltant dels vincles que podem
construir entre els museus i els centres educatius treballant amb i desde
metodologies pròpies de les pràctiques artístiques contemporànies, per tal de
fomentar la capacitat crítica i complexitzar l'experiència estètica dins aquestes
àrees. D’aquesta manera es qüestiona la possibilitat d’utilitzar metodologies
transformadores desde una òptica procesual i/o performativa, plantejant també
l’oportunitat d’impartir continguts transversals relacionats amb ecologia i
educació ambiental.
En aquest viatge entre conceptes i disciplines ens adonem de l’importància que
té l’estudi de l’art en si mateix, pensant a la vegada aquest en tot el potencial
d’obertura que té cap al reconeixement del seu valor cultural dins la societat.
Així podem detectar i entendre les seves múltiples possibilitats d’aplicació
d’idees i metodologies en col·laboració amb altres àmbits del coneixement. Al
final del treball s’incorporen una serie de propostes didàctiques on es pot veure
reflexada tota aquesta investigació, a través del desenvolupament i l’aplicació
de dues unitats didàctiques i dos tallers. Aquestes pràctiques confirmen la
importància del procés creatiu per l’assoliment de l’autoaprenentatge.