[cat] L’educació financera és la capacitat d’entendre com funcionen els diners al món cosa que permetrà desenvolupar un projecte de vida saludable. Malauradament, segueix sent una de les assignatures pendents del sistema educatiu actual. En el pressent document s’introdueix una proposta atractiva, dinàmica, transversal a diversos departaments i basada en competències per introduir-la a 1r de Batxillerat. Consistirà en un projecte per trimestre, aprofitant temàtiques tant interessants com: el món laboral, l’habitatge o les vacances. L’objectiu és enfrontar als alumnes a diferents tipus de situacions quotidianes i dotar-los d’eines que facilitin la seva resolució dintre del context de l’educació financera, a més de conèixer molts dels seus drets, deures o com informar-se en cas de ser necessari. Per altra banda, aprendran a utilitzar diferents eines i plataformes digitals, realitzar presentacions en públic (individuals o en grup), la importància del llenguatge formal i com utilitzar-lo o com ser crítics i avaluar entre altres. Aquesta activitat està dirigida pel departament de matemàtiques, assignatura que actuarà com a eix central del projecte i, alhora, coordinarà les accions dels diferents departaments.
[eng] Financial education is the ability to understand how money works in the world, which will lead to the development of a healthy life project. Unfortunately, it is still one of the pending subjects of the current education system. The present document introduces an attractive, dynamic proposal, transversal to various departments and based on skills to introduce it on the 5th year of High School. It will consist of one project per term, taking advantage of topics as interesting as: the world of work, housing or holidays. The aim is to confront students with different types of everyday situations and provide them with tools that facilitate their resolution within the context of financial education, as well as knowing many of their rights, duties or how to inform themselves in case it is necessary. On the other hand, they will learn how to use different digital tools and platforms, make public presentations (individually or in groups), the importance of formal language and how to use it or how to be critical and evaluate among others. This activity is directed by the mathematics department, a subject that will act as the central axis of the project and, at the same time, will coordinate the actions of the different departments.