[cat] Amb l’entrada en vigor de la nova llei educativa (LOMLOE), es remarca la importància d’un aprenentatge significatiu, competencial i amb caràcter social i col·laboratiu. A més, per integrar tot això entren en joc les anomenades situacions d’aprenentatge, mitjançant les quals es pretén vincular l’aprenentatge dels alumnes amb problemes i situacions del seu entorn real. Aquest treball consisteix en una proposta didàctica d’aprenentatge-servei dirigida a dos cursos de 1r d’ESO, els quals hauran de participar en l’elaboració i posada en escena d’un concert solidari per recaptar fons per una associació benèfica. D’aquesta manera, s’analitza l’ús de la matèria de Música com a eina de servei a la comunitat a través de la qual es treballen valors com la solidaritat i la col·laboració mentre aprenen de manera competencial i significativa.
[spa] Con la entrada en vigor de la nueva ley educativa (LOMLOE), se hace hincapié en la importancia de un aprendizaje significativo, competencial y con carácter social y colaborativo. A demás, para integrar todo eso entran en juego las denominadas situaciones de aprendizaje, mediante las cuales se pretende vincular el aprendizaje de los alumnos con problemas y situaciones de su entorno real. Este trabajo consiste en una propuesta didáctica de aprendizaje-servicio dirigida a dos cursos de 1º de ESO, los cuales tendrán que participar en la elaboración y puesta en escena de un concierto solidario para recaudar fondos para una asociación benéfica. De esta manera, se analiza el uso de la materia de Música como herramienta de servicio a la comunidad a través de la cual se trabajan valores como la solidaridad y la colaboración mientras aprenden de manera competencial y significativa.
[eng] Due to the implementation of the new law of education (LOMLOE), the importance of a significant, competency-based, collaborative and social-driven learning is emphasized. Moreover, in order to integrate all this we can rely upon the so-called learning situations, by which it is intended to link the student’s learning processes and contents with problems and situations related to their environment. This work consists in a didactic proposal of service learning addressed to two groups of 1st grade of Secondary Education, which will be required to participate in the elaboration and staging of a benefit concert in order to collect funds for a charity association. Thus, we are able to analyze the use of the Music subject as a tool for doing a service to the community by which it is possible to work on values such as solidarity and collaboration while they learn in a competency-based and significant way.