[cat] El present treball es fonamenta en la idea de transformar les aules en
laboratoris d'art i recuperar el temps d'experimentació en els processos creatius
de l'art. També es tracta d'apropar als nins i nines cap a una mirada més
artesanal i mediambiental, introduint tècniques artístiques més sostenibles. En
primer lloc, es presenta la fonamentació teòrica sobre la importància de reforçar
l'Educació Ambiental mitjançant l'art. A continuació, s'ha desenvolupat la
proposta didàctica anomenada "La natura és art?". Està orientada als alumnes
de quart curs d'educació secundària i s'emmarca en les competències i sabers
bàsics de l'assignatura d'Expressió artística i també tracta continguts
transversals de sensibilització mediambiental. És una proposta que incorpora
tant la investigació autònoma de llenguatges visuals com el treball col·laboratiu
que, combinant diverses disciplines artístiques, pretén apropar-se a les
pràctiques sostenibles i possibilitar el creixement personal, el progrés de la
creativitat, l'autonomia dels alumnes i finalment, l'aprenentatge de respecte i
cura de l'entorn natural a través de l'art.