[cat] Les addiccions conformen una greu problemàtica en la nostra societat, la qual es fa evident especialment entre els adolescents. És per això, que des dels centres educatius cal plantejar un treball en xarxa i crear propostes per tal de prevenir-les. El present treball, basat en l’anàlisi de diferents Programes Basats en l’Evidència Científica posa la mira en les característiques fonamentals del programa Positive Action, amb l’objectiu de desenvolupar un programa aplicable als centres educatius per prevenir les addiccions a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació. A més a més, es planteja a mode de complementació, una proposta didàctica interdisciplinària amb el nou currículum d’Educació Plàstica Visual i Audiovisual que presenta la Llei Orgànica de Modificació de la Llei Orgànica Educativa (LOMLOE). En aquest projecte, s’incideix en els factors de protecció, d’aquesta manera, es pretén reduir la possibilitat de desenvolupar addiccions, i per tant, prevenir-les. Tot i que les addiccions poden ser amb o sense substància, en aquest plantejament, s’utilitzen les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) com a eina artística per tal de fomentar-ne l’ús responsable entre els estudiants més joves; de manera que, es prengui consciència sobre aquestes.