[cat] El present treball consta de dos apartats, un estat de la qüestió de caire més teòric i una proposta didàctica. A l’estat de la qüestió, es pretén donar resposta a les següents preguntes d’investigació: 1. Què és una metodologia didàctica? 2. Quin tipus de metodologies actives hi ha i com es classifiquen? 3. Quin és el paper de l’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual dins aquestes metodologies actives? 4. Com ha evolucionat l’EPViA amb les transformacions del sistema educatiu? El procediment utilitzat per contestar les preguntes ha consistit en una recerca i documentació bibliogràfica combinada amb l’observació dins l’aula durant el període de pràctiques, les entrevistes realitzades al professorat d’un institut de secundària i un formulari que ha contestat part del claustre del mateix institut. La proposta didàctica s’estructura a partir del desenvolupament de dues situacions d’aprenentatge (SA), presentades d’acord amb la nova llei LOMLOE i el projecte de decret pel qual s’estableix el currículum de l’Educació Secundària Obligatòria a les Illes Balears. La primera situació d’aprenentatge titulada “il·lustram un conte?” és una proposta per realitzar de manera interdisciplinar amb qualsevol dels departaments de llengües, en aquest cas amb la matèria de llengua catalana i literatura. Està enfocada al nivell de 2n d’ESO. La segona situació d’aprenentatge (“fugim dels estereotips”) té dos objectius principals: fomentar i sensibilitzar a l’alumnat en aspectes essencials de coeducació (estereotips de gènere, igualtat de gènere, perspectiva de gènere, etc.) i promoure projectes i activitats relacionades amb l’EPViA al nivell de 1r d’ESO, ja que desapareix a causa dels canvis proposats per la LOMLOE.