[cat] L'aprenentatge servei (ApS) és una metodologia basada en l'aprenentatge de l'alumnat a través de l'ús d'experiències directes de participació ciutadana. Així doncs, es tracta d'una aplicació metodològica que vol fomentar la consciència comunitària per fomentar un aprenentatge significatiu. A causa de la gran importància que té fomentar l'aprenentatge i el creixement personal, des de fa uns anys que s'aposta per aplicar metodologies com l’ApS que promoguin un aprenentatge més significatiu per part de l’alumnat. L’objectiu d’aquest treball és dissenyar una proposta d’intervenció a l’àrea de la Biologia i Geologia a través d’un projecte ApS a primer d’ESO que fomenti el coneixement i la responsabilitat de l’alumnat per tal de reduir el consum d’aigua i col·laborar en la conservació del medi ambient. Per poder-ho fer, però, es necessita primer fer d’un anàlisi bibliogràfic sobre l’estat de la qüestió tant de la metodologia com de la problemàtica que es vol tractar. D’aquesta manera, la contextualització a les Illes Balears és de vital rellevància ja que l’aigua és un recurs necessari per la vida però que es troba molt limitat en aquesta regió. Com a resultat, s’obté una proposta que és viable d’aplicar a les aules de secundària i que pot ajudar a connectar l’alumnat amb la societat, permetent que aquest sigui partícip i protagonista d’una campanya de recollida de residus al litoral. En definitiva, tot i tractar-se d’un tipus de projecte que implica més esforç per part del professorat, els resultats no només enriqueixen el centre on s’aplica sinó que col·laboren amb tot el conjunt de la societat.