[cat] La metodologia activa de l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP) ha sofert una gran implantació als centres educatius, gràcies als beneficis que aporta sobre l’aprenentatge de l’alumnat (major motivació, contextualització de l’ensenyament, capacitat resolutiva de problemes...). Per altra banda, la visió actual del sector agrari, sobretot de l’agricultura, encara és des de la perspectiva arcaica dels efectes perjudicials que causa i no acostumen a veure’s els beneficis que aquest sector també aporta a la societat. Per aquests motius s’ha realitzat una recerca bibliogràfica, amb la finalitat de conèixer més sobre la metodologia de l’ABP i analitzar el tractament del sector agrari al currículum de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO). En conseqüència, es presenta una proposta didàctica que permet connectar ambdues temàtiques, tant l’ABP com el sector rural local amb l’alumnat. Més concretament, el projecte es planteja per ser executat durant el primer trimestre amb l’alumnat de 3r d’ESO i seria un projecte interdisciplinari, ja que aquest es nodriria de les assignatures de Geografia i Història i Biologia i Geologia. Altrament, la proposta es formula per ser aplicada, hipotèticament, a l’IES Inca, perquè d’aquesta manera els alumnes podrien exposar tant les produccions realitzades durant el projecte, com el producte final del projecte (decàleg) a la fira de la Terra i al Dijous Bo, atès que, sobretot la darrera, és una de les fires agrícoles de major renom de Mallorca. El present treball fa palès que és possible treballar el sector agrari dins l’ESO de manera significativa, contextualitzada i a la vegada des d’una visió que va més enllà de l’agricultura i els seus efectes perjudicials per al medi ambient.