[cat] Existeix una tendència generalitzada a idealitzar l'etapa de la vida prèvia a l'adultesa, atès que aquesta s'associa a innocència, felicitat o despreocupació. No obstant això, moltes de les persones ja han sofert algun tipus de trauma durant aquesta etapa. El principal problema d'aquesta mena de successos radica en el fet que els menors no disposen de les eines necessàries per a gestionar els danys emocionals ocasionats pel trauma. A més, en un gran nombre de casos, els subjectes tendeixen a invisibilitzar l'impacte que aquest ha tingut sobre ells, per la qual cosa no reben cap mena de suport que els ajudi a enfrontar-se als successos traumàtics. La conjunció d'aquests factors pot acabar desencadenant en el que es coneix com a trastorn per estrès postraumàtic (TEPT), amb les conseqüències físiques i emocionals que això implica, entre les que remarquem les dificultats per la regulació emocional i l’impacte en el procés d’aprenentatge. En l'entorn educatiu és possible detectar certs indicadors que mostren un canvi en la conducta del menor, fruit de les complexes situacions per les quals ha passat, i notificar a les autoritats competents possibles situacions de risc. El centre educatiu es també el lloc idoni on establir una sèrie de mesures d’intervenció per pal·liar aquestes conseqüències adverses. En aquest Treball de Fi de Màster es presenta una proposta per a la millora de la regulació emocional dels alumnes de secundària, amb estratègies com el mindfulness o la psicoeducació, perquè tots els alumnes, i molt especialment els que han estat afectats per vivències traumàtiques, puguin aprendre a gestionar les seves emocions de manera òptima. Es plantejaran dues vies d'intervenció: per una banda, es destinaran algunes de les sessions de tutoria per a dur a terme dinàmiques de mindfulness; per una altra, es realitzarà una intervenció psicoeducativa durant algunes sessions de l'assignatura de Biologia i Geologia per a aprofundir en l’impacte del trauma al nostre sistema nerviós. D'aquesta manera, s'abordarà la problemàtica des de diferents punts per a intentar minimitzar tot el possible l'impacte que les experiències adverses puguin tenir sobre el desenvolupament de l'individu afectat.