[cat] El sedentarisme i la inactivitat física són problemes molt greus al segle XXI. Segons la OMS, la quarta causa de mort és la inactivitat física a nivell mundial. És ben sabut que dur a terme activitat física comporta beneficis a la salut en totes les etapes vitals, i és encara més important adquirir l’hàbit durant la infància i adolescència ja que els beneficis són encara majors. Durant aquestes etapes vitals hi ha el que es coneix com finestres de plasticitat neuronal, el que implica que el cervell és més mal·leable i serà més fàcil assolir nous aprenentatges de forma efectiva. Si es fa revisió de tota la literatura científica sobre el tema, es veu que hi ha molts estudis que han relacionat l’activitat física amb una millora del rendiment acadèmic i del benestar emocional, per aquesta raó el present treball pretén elaborar una proposta didàctica de forma que puguin relacionar-se l’activitat física i l’aprenentatge de forma que s’assoleixen coneixements de forma més significativa. L’aprenentatge basat en projectes (ABP) té una sèrie de avantatges a nivell d’adquisició de competències i coneixements que no té l’educació tradicional, per aquesta raó la proposta gira entorn un tipus d’ABP, l’aprenentatge servei (ApS). La idea que es desenvolupa és un ApS interdisciplinari entre les matèries de Biologia i Geologia i Educació Física, on l’alumnat de 3r d’ESO ha de treballar l’aparell locomotor i part del sistema nerviós elaborant propostes d’activitats físiques diverses centrades en les qualitats físiques bàsiques i motrius. Aquest producte hauran de mostrar-lo a l’alumnat de 1r d’ESO per una banda i fer-los realitzar les diferents activitats. Posteriorment, hauran de fer una petita campanya dirigida a l’ajuntament per fomentar la realització d’activitat física mostrant la gimcana realitzada amb 1r d’ESO recolzant-se també d’estudis per valorar l’impacte que tindria fer activitat física sobre el rendiment acadèmic dels adolescents.