[cat] Aquest treball és una investigació de tipus explicatiu, de tall transversal. L’objectiu d’aquesta investigació és la de conèixer la correlació existent entre el grau d’activitat física dels estudiants (n=95) de 1r ESO de l’Institut IES Guillem Colom Casasnovas en relació amb l’autoconcepte acadèmic i el rendiment acadèmic. Per a valorar aquests constructes es van autoadministrar els qüestionaris Avaluació dels nivell d’Activitat Física i l’Escala de l’Autoconcepte Acadèmic, mitjançant enllaç al classroom, per a valorar el grau d’activitat física i l’autoconcepte acadèmic, respectivament, a més del rendiment acadèmic del 2n trimestre com a percentatge d’assignatures aprovades en aquest període. Es van calcular la mitjana, la mitja, la desviació estàndard, el coeficient de correlació de Pearson i la significança (p) per establir relacions entre les diferents variables. Els resultats mostraren que les estudiants obtingueren un major percentatge d’assignatures aprovades respecte els nins tot i que també es mostraren més inactives. Únicament es va trobar una dèbil correlació positiva en relació a l’activitat física amb la dimensió d’autoeficàcia acadèmica dels nins i en el total de l’escala de l’autoconcepte acadèmic (p < .05) i s’establiren correlacions moderades del percentatge d’assignatures aprovades amb l’escala de l’autoconcepte acadèmic i les seves dimensions en ambdós sexes. En conclusió es requereixen de més estudis per establir una correlació entre l’activitat física i l’autoconcepte acadèmic a més de controlar la variable del rendiment acadèmic com a mitjana per establir una relació més precisa. En comparació, l’autoconcepte acadèmic guarda una correlació més forta amb el rendiment acadèmic i aquesta relació és lleugerament més forta en el sexe femení.
[eng] This is a cross-sectional experimental research study. The aim of this research is to determine the correlation between the degree of physical activity of 1st of ESO students (n=95) of the Guillem Colom Casasnovas Secondary School in relation to the academic self-concept and academic performance. For the assessment of these constructs, the Assessment of Physical Activity Questionnaire and Academic Self-Concept Scale questionnaires were selfadministered through a classroom link to assess the degree of physical activity and academic self-concept, respectively, as well as the percentage of subjects passed in the second term as a variable of academic performance. The mean, median, standard deviations, Pearson correlation coefficient and significance (p) were calculated to establish the relationships between the different variables. The results showed that female students obtained a higher percentage of subjects passed than male students, although female students showed to be less active. Only a weak but significant correlation between the physical activity and the dimension of academic self-efficacy in boys was found (p < .05). Thus, moderate correlations were established between the percentage of subjects passed and the academic self-concept scale and its dimensions. In conclusion, more studies are needed to establish a relationship between physical activity and academic self-concept, in addition to taking the variable of academic performance as an average for a more precise relationship. In comparison, the academic selfconcept more strongly correlates with academic achievement, being this relationship slightly higher in girls.